Descriere proiect
Scopul proiectului este adaptarea serviciilor educaționale adresate elevilor in Regiunea mai puțin dezvoltata Sud-Est prin: organizarea si derularea de stagii de practică pentru elevii din ÎPT, inclusiv din învățământul dual si organizarea examenelor de certificare a calificărilor profesionale. Obiectivul general al proiectului va genera pe termen mediu si lung efecte pozitive in ceea ce priveste dezvoltarea capitalului uman si adaptarea serviciilor educaționale adresate elevilor prin implementarea de masuri de organizare si derularea de stagii de practică pentru elevii din ÎPT, inclusiv din învățământul dual si organizarea examenelor de certificare a calificărilor profesionale. Contributia proiectului la atingerea Obiectivului Specific de program ESO4.5 „Îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, inclusiv prin validarea învățării non-formale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe-cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale, precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie (FSE+)“ este justificata prin prisma activitatilor derulate prin proiect.
Astfel, proiectul va urmari imbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și pentru piața muncii prin:
- organizarea si derularea de Stagii de practică pentru elevii din ÎPT, inclusiv din învățământul dual, instruire practică, laborator tehnologic etc. în conformitate cu metodologiile aplicabile fiecărui tip de calificare (activitate aferenta OS1) in cadrul angajatorilor din domenii relevante (inclusiv Solicitantul), crescand astfel relevanta sistemului educational si facilitand obtinerea competentelor specifice pietei muncii de catre elevi.
- sustinerea de sesiuni si evenimente pentru dezvoltarea de competente verzi (activitate aferenta OS1) – acestea vor ajuta la dobandirea, de catre elevi, de competente cheie in domeniul dezvoltarii durabile si protectiei mediului, sustinand astfel evolutia profesionala a acestora in domenii sustenabile
- sustinerea organizarii examenelor de certificare a calificărilor profesionale prin asigurarea condiţiilor necesare pentru sprijinirea operatorilor economici și a unităților de învățământ la care se desfășoară examenele de certificare (activitate aferenta OS1) pentru desfășurarea examenelor de certificare a calificării profesionale ale elevilor, asigurand astfel buna derulare a acestora si relevanta sistemului de invatamant Proiectul va genera un efect pozitiv pe termen lung, aducand grupului tinta urmatoarele beneficii suplimentare și rezultate (raportate la situatia anterioară proiectului) generate ca urmare a implementarii acestuia: – ca urmare a organizarii si derularii stagiilor de practică pentru elevii din ÎPT – cresterea numarului de elevi care participa la stagii de practica, cresterea angajabilitatii determinata de dobandirea de experienta practica, insusirea conceptelor intr-un ritm mai rapid prin implicarea activa in procesul de invatare, maximizarea ratei de retentie a informatiilor pentru elevi prin imbinarea experientei teoretice cu experienta reala-practica; – ca urmare a sustinerii de sesiuni si evenimente pentru dezvoltarea de competente verzi – dezvoltarea unor competente legate de dezvoltarea durabila si protectia mediului, competente din ce in ce mai necesare pe piata muncii – ca urmare a imbunatatirii conditiilor din cadrul examenelor de calificare – cresterea numarului de elevi care dobandesc certificatul de calificaer, cresterea relevantei examenelor de obtinere a calificarii pentru nevoile pietei muncii, derularea cu mai mare usurinta a acestora
De asemenea, alte efecte pozitive ale derulării proiectului sunt:
- Cresterea economica si a bunastarii sociale a populatiei de la nivelul regiunilor mai putin dezvoltate vizate de proiect;
- Imbunatatirea insertiei pe piata muncii a elevilor din învățământul profesional și tehnic / elevilor din învățământul dual
- Cresterea economica si a bunastarii sociale a populatiei de la nivelul regiunii de implementare vizate
- Acoperirea temporara a deficitului de personal in activitatile specifice ale partenerilor de practica Valoarea totală a proiectului este justificată şi fundamentată concret şi corect, printr-o analiză din care reiese că fondurile solicitate pentru finanțare sunt corelate cu activitățile şi indicatorii propuși.
Obiectiv Specific Creșterea calității ofertei de educație si formare profesională pentru asigurarea echității sistemului si o mai bună adaptare la dinamica pieței muncii și la provocările inovării și progresului tehnologic prin organizarea de stagii de practica, sesiuni de dezvoltare competente verzi si sesiuni de evaluare pentru 251 membrii GT pe o perioada de 36 luni.
Justificare proiect
Proiectul contribuie la îndeplinirea Priorității P08 „Creșterea accesibilității, atractivității și calității învățământului profesional și tehnic“ – Obiectivul specific ESO4.5
„Îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, inclusiv prin validarea învățării non-formale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe-cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale, precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie (FSE+)“.
In mod concret, proiectul propus vizează imbunatatirea calitatii si relevantei invatamantului profesional si tehnic (ca sistem de educatie) in regiunea mai putin dezvoltata Sud-Est prin acțiuni care vizează programe de învățare la locul de muncă, respectiv: organizarea si derularea de Stagii de practică pentru elevii din ÎPT, inclusiv din învățământul dual, instruire practică, laborator tehnologic etc. în conformitate cu metodologiile aplicabile fiecărui tip de calificare (activitate aferenta OS1) in cadrul angajatorilor din domenii relevante (inclusiv Solicitantul), sustinerea de sesiuni pentru dezvoltarea de competente verzi, sustinerea organizarii examenelor de certificare a calificărilor profesionale prin asigurarea condiţiilor necesare pentru sprijinirea operatorilor economici și a unităților de învățământ la care se desfășoară examenele de certificare Stagiile de practica vor ține cont de nevoile grupului tinta, in acest sens am elaborat o analiză de nevoi la nivelul a 492 de elevi din invatamantul profesional si tehnic.
În acest fel, ne asigurăm că activitățile din cadrul prezentului proiect sunt adaptate nevoilor și cerințelor grupului tinta. Prin urmare, vom avea capacitatea de a răspunde problemelor și nevoilor identificate cu privire la dezvoltarea capitalului uman si promovarea invatarii pe tot parcursul vietii prin implementarea de masuri de incurajare a participarii la stagii de practica in vederea dezvoltarii carierei, precum si prin dezvoltarea și sprijinirea parteneriatelor sustenabile dintre instituțiile de învăţământ și potențialii angajatori.
În conformitate cu analiza de nevoi realizata și cu obiectivul propus în cadrul prezentului apel de propuneri de proiecte, am identificat o serie de inițiative ce sunt în concordanță cu cele amintite anterior.
Grup țintă
Natura şi dimensiunea grupului ţintă vizează persoanele care beneficiază în mod direct de activitățile proiectului, si anume:
- Elevi din învățământul profesional și tehnic sau Elevi din învățământul dual cu varsta de pana la 29 ani, înmatriculați ca elevi în învățământul profesional și tehnic inclusiv dual la o unitate școlară din sistemul național de educație membră a parteneriatului ce implementează proiectul, cu domiciliul în Regiunea de dezvoltare Sud-Est. *unitatea școlară unde este înmatriculat elevul este în regiunea de implementare a proiectului (Sud-Est). In grupul tinta vor fi selectate 251 astfel de persoane.
Din perspectiva geografică, grupul tinta va proveni din regiunea mai putin dezvoltata Sud-Est.
Din perspectiva nevoilor, Grupul Tinta se va încadra în următoarea din categorie:
- Elevi din învățământul profesional și tehnic sau Elevi din învățământul dual cu varsta de pana la 29 ani, înmatriculați ca elevi în învățământul profesional și tehnic inclusiv dual la o unitate școlară din sistemul național de educație membră a parteneriatului ce implementează proiectul Nevoile grupului ţintă vizat prin proiect sunt identificate pe baza analizei proprii realizate în urma cercetării la nivelul Regiunii de implementare.
Funcție |
Codul ocupației |
Categoria în care se încadrează expertul conform Orientări generale –nivel de remunerare/experiență |
Nume și prenume |
Expert stagii de practica 2 | 243201_specialist in relatii publice | <5 | RACOVITA ALIN- NICUSOR |
Expert GT 1 | 333306_analist resurse umane | <5 | GAVRILA CORINA |
Responsabil financiar P1 | 121125_manager financiar | <5 | BUJOR IORDANA |
Coordonator P1 | 242101_manager proiect | <5 | ILIEA MARIANA-LIDIA |
Tutore de practica | 235902_mentor | <5 | |
Expert dezvoltare competente verzi |
242232_expert dezvoltare durabilă |
<5 |
PETROPOULOS ALEXANDROS- THEODOROS |
Expert stagii de practica 1 | 243201_specialist in relatii publice | <5 | IVAN RAMONA ANA- MARIA |
Expert financiar | 121125_manager financiar | <5 | RACOVITA TINCUTA |
Asistent Manager | 334303_asistent manager | <5 | MUNTEANU GEORGIANA |
Manager de proiect | 242101_manager proiect | >10 | CUHARISCA CARMEN |
Rezultate preconizate
251 Elevi înmatriculați în învățământul profesional și tehnic inclusiv dual care beneficiază de sprijin prin participarea la programe de învățare la locul de muncă 15. 226 Participanți care obțin o calificare la încetarea calității de participant
1 metodologie de selectie a grupului tinta intocmita si diseminata 13. 251 elevi selectati pentru participarea la activitati
materiale publicitate realizate si distribuite 9. 1 Conferinta de lansare organizata 10. promovarea proiectului pe site-ul web al Liderului realizata 11. 1 conferinta de finalizare proiect organizata
- 1 plan al achizitiilor de proiect realizat si actualizat permanent
- 7 proceduri de achizitii derulate
- 1 echipa de proiect angajata, 12 dosare de personal intocmite si arhivate
- 36 de intalniri de management sustinute
- 1 Management al livrabilelor implementarii proiectului asigurat
- 3 planuri realizate: 1 plan de monitorizare, 1 plan de raportare,1 plan de management al riscurilor, 1 set proceduri UIP realizate
- 16 Cereri de rambursare si raportari tehnico-financiare intocmite si transmise
Activitati
Activitate: A.1 – Management proiect, implementare monitorizare şi raportare (L1-L36) – Postcontractuala – Activitate suport
S.A.1.1 –Management de proiect, monitorizare și raportare
Activitate: A2 – Organizarea Procedurilor De Achizitii Necesare Procurarii Bunurilor si Serviciilor Necesare Desfasurarii Proiectului Prevazute In Lista Achizitilor (L1-L36) – Postcontractuala – Activitate suport
S.A.2.1- Organizarea Procedurilor de achiziții necesare procurării bunurilor și serviciilor necesare desfășurării proiectului
Activitate: A3 – Organizarea Activitatilor de Informare si Publicitate a Proiectului (L1-L36) – Postcontractuala – Activitate suport
S.A.3.1– Derularea activitatilor de informare si publicitate a proiectului
Activitate: A. 4 – Recrutarea si gestionarea grupului tinta (L1-L36) – Postcontractuala – Activitate suport
S.A4.1 – Elaborarea și publicarea spre informare a metodologiei de selecție a grupului țintă; recrutarea grupului țintă online; Gestionarea dosarelor de grup țintă, motivarea GT
Activitate: A5. – Acțiuni care vizează programe de învățare la locul de muncă – ACTIVITATE DE BAZA (L1-L36)
SA 5.1 – Acțiuni care vizează programe de învățare la locul de muncă
Contact
Persoană de contact:
- Nume: CUHARIȘCĂ
- Prenume: CARMEN
- Numere de telefon: 0757026303
- Adrese de email: carmenpetropoulos74@gmail.com